PostHeaderIcon Vizuális tanulás (Visual learning)

    Az esemény címe:
    Vizuális tanulás (Visual learning)

Az esemény műfaja:
Könyvbemutató, Nemzetközi konferencia

Tudományterület:
Filozófia, Nyelvészet, Pedagógia

Kezdés: 
2014. november 13. 18:30

Befejezés: 
2014. november 15.

Program: 
5th Budapest Visual Learning Conference. Kétnapos angol nyelvű nemzetközi tudományos konferencia, melynek előestéjén bemutatásra kerül az immár négykötetes Visual Learning könyvsorozat (szerk. Benedek András és Nyíri Kristóf). A konferencia nyitóelőadását Prof. Dr. Philipp Stoellger (Rostock), záróelőadását Prof. James E. Katz (Boston) tartja.
Program
Friday, Nov. 14, 2014
10:00 – 10:20 Opening addresses
Prof. Dr. Gábor PÉCELI, Rector, Budapest University of Technology and Economics
Prof. Dr. András BENEDEK, Head, Department of Technical Education
Plenary session Chair: Zoltán Kövecses
10:30 – 11:05 STOELLGER, Philipp:
Living Images and Images We Live By
Parallel sessions
11:10 – 11:45
Section A:
CRIPPEN, Matthew:
Enhancing Teaching through Film and Other Media
Section B:
KÜPLEN, Mojca:
Cognitive Importance of Beauty and Ugliness in Light of Kant's Theory
of Aesthetic Ideas
11:45 – 12:20
Section A:
VANDELANOTTE, Lieven:
Seeing in Bits: Lessons From Visual Art in Rethinking Viewpoint in Discourse
Section B:
SOC, Andrija:
Image and Imagination: Kantian Paradox of Aesthetic Perception
Lunch break
13:20 – 13:55
Section A:
DELI, Eszter:
Media Argumentation
Section B:
IDZIAK-SMOCZYNSKA, Urszula:
A Language Game Played Only with Questions of Life: Wittgenstein and the Parable
13:55 – 14:30
Section A:
SCHÖTTLER, Tobias:
The Iconic Surplus in Visual Arguments:
Where Limitations and Potentials Coincide
Section B:
JOVANOVIĆ, Monika:
Resemblance, Representation and the Paradox of Rule-following –
Pictures and Objectivity in Wittgenstein's Philosophy
14:30 – 15:05
Section A:
MOLNÁR, György – SZŰTS, Zoltán:
Visual Learning – Picture and Discourse in Virtual Worlds
Section B:
NYÍRI, Kristóf:
Was Wittgenstein a Commmon-Sense Realist?
15:05 – 15:40
Section A:
BENEDEK, András:
Parables of Visual Learning
Coffee break and poster presentations
Plenary session Chair: David Pitt (California State University, Los Angeles / CEU, Budapest)
16:40 – 17:15
BOGHOSSIAN, Paul:
Intuition, Concepts and the Imagination

Saturday, Nov. 15, 2014
Plenary session
10:00 – 10:35
ZILAHY, Péter:
The Blind Man's Bluff or The Limits of Abstraction.
1001 Pictures Is Worth 1001000 Words: The Inflation of Images and the Stories They Tell
Coffee break and poster presentations
Parallel sessions
11:35 – 12:10
Section A:
VESZELSZKI, Ágnes:
A Paradox of Non-Verbal Communication on the Internet:
Emoticons vs. Reaction-Gifs
Section B:
SZABÓ, Krisztina:
Digital Literacy: The Effect of Visual Elements
on Reading and Understanding Digital Contents
Plenary session
12:20 – 12:55
Section A:
KÖVECSES, Zoltán:
Metaphors and Parables
Lunch break
Parallel sessions
13:55 – 14:30
Section A:
KONDOR, Zsuzsanna:
Do We Have a Visual Mind?
Section B:
STROBEL, Katrin:
HAPPY IS UP – on the Visualisation of Conceptual Metaphors in Advertising
14:30 – 15:05
Section A:
ISSAJEVA, Jelena:
Mental Imagery as a Sign System?
Section B:
SZLÁVI, Anna:
Metaphors Matter: The Analysis of Prezi Templates
Regarding Visual-Verbal Metaphors
15:05 – 15:40
Section A:
KOSKIMAA, Raine – FENYVESI, Kristóf:
A Mission Impossible? Paradox Structures, Impossible Forms and Visual Illusions in Experience-Centered Mathematics Education
Section B:
NÉMETH, Gabriella:
Paradoxical Representation of Tropes in Visual Rhetoric
15:40 – 16:15
Section A:
BENEDEK, G. András – LAJOS, Gyuri:
Augmenting Conceptualization by Visual Knowledge Organization
Section B:
PÁL, Dániel Levente:
Visualizations (Maps) & Visions (Metaphors) of the Internet
Coffee break
Plenary session Chair: András Benedek
16:35 – 17:10
ACZÉL, Petra:
Ingenious Rhetoric: The Visual Secret of Acumen
17:10 – 17:45
KATZ, James E.:
Are We Entering a World of Perpetual Visual Contact?
Uses, Concerns and Paradoxes of Visual Telecommunication Platforms
Concluding discussion
Szervező intézmények:
BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék

Helyszínek:
BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszék, 1117 Bp., Magyar Tudósok körútja 2, Q ép. A szárny 1. em.

Régió: 
Közép-Magyarország

Kapcsolattartó:
Prof. Dr. Benedek András, +36 1 463 2655, benedek.a@eik.bme.hu

Az esemény honlapja:
http://vll.mpt.bme.hu/conf_2014

Szinopszis:
A digitalizált-hálózott világ a képek, animációk és videók példátlan bőségével merőben új kihívás elé állítja az oktatás teljes rendszerét, jelesül a felsőoktatást is. Milyen értelemben beszélhetünk vizuális felszabadulásról, vizuális hazatérésről? Hogyan kapcsolandók vizuális tartalmak a hagyományos szöveges tartalmakhoz, mennyiben önálló jelentéshordozók a képek, mit jelent a képi és mozgóképi logika, hogyan tagolhatóak – és foglalhatók hálózott rendszerbe – a képernyőnyi mérethez szabott multimediális dokumentumok? Hogyan teremthető konzervatív egyensúly a szövegek klasszikus világa és a képek új világa között, mit jelent az írástudók felelőssége az illékonnyá váló szövegek korában? Ugyanakkor hogyan enyhítheti a képi kommunikáció a digitális-közvetített kapcsolatok elszemélytelenítő hatását? A BME GTK Műszaki Pedagógia Tanszékén 2009 óta működő Képi Tanulás Műhelye (Visual Learning Lab) most ötödik alkalommal szervezett évi nemzetközi konferenciáján tizenhárom ország negyvenhat kutatója számol be a vizuális tanulás távlataira irányuló tudományos eredményeiről.

 

Tudomány Ünnepe 2014